Sociala Medier


Behöver du eller ditt företag hjälp med att sätta er strategi för sociala medier?
Saknar ni en planeringskalender eller tydliga riktlinjer för hur och vad ni ska pubicera på era sociala kanaler?
Behöver era community managers support med Q&A:er och hur de kan skapa ännu meningsfullare relationer med era följare?


Sedan 2010 har jag arbetat med sociala medier och min senaste roll var som Team Lead för Global Social Media Operations på Volvo Cars. I min roll har jag ansvarat över allt från strategi, publicering, beställning av "social-first" innehåll, annonsköp, community management och krishantering.



Se nedan vad jag kan hjälpa er med.

Sociala Medier Playbook

Sociala medier är ett väsentligt marknadsföringsverktyg för i stort sett alla företag. Med en sociala medier playbook får ni en konkret guide för hur just du eller ert företag ska kommunicera på sociala medier.

I en sociala medier playbook får du handfasta exempel på hur ni samtalar med och lyssnar på era kunder i de sociala kanalerna och var i kundresan som ni ska använda er av de sociala plattformarna.


Operationell Planering

Om ni är ett stort eller mindre företag har ingen betydelse. Jag hjälper er med att styra upp det dagliga operationella arbetet och ser till att ni har de dokument och processer som behövs för att göra ett så kvalitativt och tidseffektivt arbete som möjligt.

Community Management

Att ansvara över den dagliga kontakten med era kunder är en av de absolut viktigaste rollerna på ett företag. En Community Manager modererar och svarar dagligen på kommentarer på social medier. En Community Manager jobbar inte enbart med support, sälj och service utan ser även till att ge ett utökat värde till alla de som följer ert varumärke online.


Jag kan bistå era Community Manager med workshops, utbildningar och löpande support.

Produktion och publicering

Behöver ni hjälp med skapande och publicering av inlägg, löpande eller endast via tillfälliga och snabba inhopp? Hör av er till mig så kan vi diskutera ett upplägg.